2012/06/27

“Det står stupade mackisar i kylsåpet”

Namnlös (återställda)

T9 på telefonen är underbar Blinkar.

Fast kära maken är van vid mina sms:

Jag: “Det står stupade mackisar i kylsåpet Skicka en kyss.”
Kära maken: “Hur dödade du domBlinkar

Jag: “Här lagt oåterkalleligt köttet. Du får köra och handla ebba creme fraich”
KM: “Ebba”
Jag: “Hm, inte en aning. Handla creme fraich”

Jag: “Jag kör och handlar nu, Har vi fräckisar”
KM: “Nej fräckisarna är helt slut och sköljmedlet också Skicka en kyss

Jag tänker varje gång att jag måste kolla innan jag skickar men ändå så skriver jag och tycker att det är rätt. Det visar sig att så inte är fallet i många fall. I väldigt många sådana.

 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så fel det kan bli ibland. Men roligt är det! Fick mig ett brett leende som start på dagen! :-)

Nettan sa...

Ja ibland lyckas det bli väldigt tokigt. Idag kallade jag dottern Dolly istället för Molly. Kära maken frågade förstås om det var fåret jag menade ;-). / Nettan

Unknown sa...

Hehe ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails