2012/04/25

Det finns ett antal kategorier bilförare

Det finns ett antal kategorier vad gäller bilförare. Detta har jag blivit varse om nu när jag för till jobbet varje dag. Det har jag i och för sig vetat innan också men det är väl just nu när jag kör fem dagar i veckan som jag faktiskt inser att det inte bara är engångsföreteelser utan att dom finns där hela tiden i någon skepnad. Låt mig förklara.

Bilförare 1.
Bilföraren man inte vill ha framför sig på en 2-1 väg. När det är enkelväg puttrar denna sak fram i 80 km och bakom börjar en kö sakta bildas. Detta verkar denna förare gå igång på verkar det som eftersom den när det bli tvåfiligt gasa upp i 120 km för att ingen ska kunna köra om för att lagom till att det är enkelfiligt igen vara nere i 80 igen. Grr, vad får denna bilförare ut av detta idiotiska beteende, förutom att det verkar gå i brallan av tillfredställelse över att vara den som bestämmer hur stenen ska dras.

Bilförare 2.
Bilföraren man inte vill ha bakom sig på en 2-1 väg. Med sina penisförlängare med blåskimrande lyktor kan man se denna i backspegeln långt innan den är ifatt. Men när den är ifatt så sitter den som klistrad i häcken på dig. Jag vet inte vad det är som gör att den inte fattar att man vill ha lite säkerhetsavstånd och att ligga och sniffa mig i häcken få mig inte att köra fortare. Värre är det om det är en lastbil. Brr, stora saker vill man inte ha i häcken. Grr, vad för denna bilförare ut av detta idiotiska beteende, förutom att den verkar tro att den äger vägen och att alla andra ska flytta på sig och anpassa sig efter dennes beteende.

Bilförare 3.
Bilföraren man inte vill ha framför sig i en rondell. Denna bilförare gör ingen större fara förutom att den skapar otrolig irritation. För när denne kommer fram till denna cirkulationsplats så stannar den om det finns en bil i eller på väg in i den. Detta oavsett var dessa bilar befinner sig så väntar denna bilförare snällt in dom och hela rondellen mister sin funktion.

Bilförare 4.
Bilföraren man inte vill ha framför sig vid en avfart. Denna bilförare blinkar snällt höger och saktar in i lugn och ro. Helt enligt konstens alla regler. Men några meter innan denna högersväng så svänger denna bilförare plötsligt vänster för att ta ut svängen. Det spelar ingen roll om det är en liten Polo eller en Volvo men denna bilförare verkar tro att den har en 24 metare som den rattar och för att inte dra vägstolpen så måste den ta ut svängen. Dock har denna förare många gånger varit på väg att dra bilen som kör om istället.

Jag skulle kunna fortsätta ett bra tag känns det som men jag lämnar några till er också. Jag är ingen 10 poängare (9,5) i trafiken men jag försöker tänka mig för och tänker på mina medtrafikanter och därför retar jag mig väldigt mycket på idioter som inte gör det. Så snälla tänk er för en gång extra när ni är ute och rattar. Vi vill alla komma hem till dom som väntar där hemma.   

 

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Bilförare nr 2 får skylla sig själv, för när de gör så släpper jag på gasen och kör jääääättelångsamt (alt. bromsar).

Bilförare nr 4 har jag nog (faktiskt) aldrig upplevt över huvud taget..?!

Nettan sa...

Har du inte upplevt 4:an? Oj, med det är kanske en skånsk specialitet ;-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails